Snart, snart, snart

Efter en promenad till campuset för att hämta ett block och lite andra nödvändigheter sitter jag nu i skolans bibliotek. Tanken var att vi skulle ha betygssamtal osv. idag så jag tog ledigt från praktiken. Självklart blev detta inställt så jag stod mellan att gå till praktiken i alla fall eller vara hemma och sova. Det här var alltså mitt egna val tills jag så fint råka öppna käften på utvecklingssamtalet. Min mentor och mor ville inte hålla med mig om det här förslaget någonstans så de erbjöd mig att gå hit, till skolan, forever alone och plugga med mina rester. Skit !

Men nu när jag sitter här framför ett fönster som blickar ut över skolgården så känns det inte så hemskt som jag förutspått. Jag får chansen att sitta där det är helt tyst, snön faller sådär magiskt utanför som det bara gör på film och min begränsade koncentrationsförmåga begränsar mig inte alls längre. Jag får tid till att tänka fritt och jag vet att när jag är klar med det här kan jag pusta ut på ett väl behövt lov.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback