Ur arkivet


Som en sommarromans förälskade vi oss i rödvin o cigg framför solnedgången på ett berg. Med filtar svepte vi in våra solkyssta kroppar för att hålla värmen i sensommar nattens svala vindar. Svanarna gungade i takt med vågorna och myggen dansade i takt med vinden. Vi själva var i takt med harmonin som uppstod när allt kom omkring. Allt det där fina. Jag älskar inte med någon men jag älskar med er. I natt finns ingen stress, i natt finns inga måsten, i natt finns bara vi i det gemensamma som skapas av allt som kommer omkring. Jag letar aldrig efter kärleken för den finns där hela tiden. Man måste bara hitta den i andra ting än de som är sagt. Jag är svag för sådant man tänker tillbaka till, därför lämnar jag det i fina minnen som är till för att tänkas på, som är till för att minnas. Att somna till vågor o att vakna till skratt, det är nog det finaste som finns.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback