Det var annat förr

Mätaren i hörnet visar den siffran jag har längtat efter i månader, år! Jag kommer ihåg när jag la in den här på bloggen, 266 dagar kvar till frihet och nu sitter jag här bara några timmar bort från det jag kallar för frihet. Kanske att man kommer vänja sig vid frasen "Du gör som du vill, nu är du arton" men de känns inte just nu. Jag kommer ihåg när jag fyllde femton och jag sprang runt i huset och sjöng den här refrängen tills jag gick resterande familj på nerverna 10 gånger om !
 
 
Eller när man var liten och man trodde aldrig att man skulle kunna somna kvällen innnan. Så vaknar man upp och går som på nålar resten av dagen, vad skulle man få i present ? När kommer mormor o morfar och bjuder på hemmagjord jordgubbstårta, som alltid?
 
Nog med nostalgi, nu är det inte riktigt samma visa. Jag vaknade för ett tag sen med en förkylning utan dess like och halsmandlar stora som pingisbollar. Men jag SKA ut ikväll och jag SKA har riktigt kul ! Är inne på andra koppen te här och det känns som att det börjar ordna upp sig. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback