Best way to reach out is by text


Twelve 

Idag är en sån här dag som jag bara ville stanna kvar i sängen, ligga kvar i värmen under täcket med min lilla huvudvärk och inte röra en fena, lyssna på Bon Iver. And so I did. Det är den 12e December 2012, på något sätt låter dagen så himla speciell, men den känns dessvärre som vilken annan jävla dag som helst.
 
Förövrigt så är det 12 dagar kvar till julafton och 19 dagar kvar tills vi firar in ännu ett år. Det 19e året av mitt liv, året då jag ska ta största steget. Studenten och sen ut i arbetslivet. Hejdå skolan, hejdå 9 års vardagsrutiner. 
 
Brukar ni ha nyårslöften? Jag hade alltid det när jag var liten. Samma sak varje år - inget godis på ett år. Jag höll det självklart aldrig mer än några timmar. De va ungefär de enda löftet man behövde ge sig själv på den tiden, de fanns inget annat att oroa sig för än tandfen. Ska jag köra på samma i år tro ? Som de vore det enda löftet man behövde ge sig själv...
 
Känner ni som jag att mycket är negativt nu förtiden.. eller är det bara att man blivit äldre. Man ska inte äta vad man vill när man vill, man ska träna och bli hälsosam, man ska sluta röka, man ska vara mogen, givmild, framåt, inriktad, glad, öppen, rolig, man ska tjäna pengar.... Man har så stora krav på att bli perfekt, man fokuserar så jävla mycket på allt som är negativt, självfallet eftersom att man vill förbättra de som är "dåligt". Men ibland måste man stanna upp och tänka på allt positivt med sitt liv och sig själv och det är där det blir svårt..men ja tror att när man kan göra det, så faller resterande bitar på plats.
 
Karma aint a bitch, it's what you make it to...
Var positiv, handla positivt och det kommer garanterat bli positivt, eller vi hoppas på det.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback