Midsommar

Vi började morgonen med en frulle bestående av yoghurt och hallon i vårat nya fina lantliga kök.
Vid tretiden samlas hela ön borta på ängen så innan dess måste man hinna käka och fixa sig..
Standard maten på midsommar, alltid sill och potatis, alltid lika gudomligt gott !
 
 
Jag minns midsommaren som en av de roligaste dagarna på året, fiskdamm, lekar och lotterier.
Tyvärr så blir folk så lata så ingen orkar engagera sig längre. Lekarna har bytts ut mot straffar med plastboll...
Men snyggaste målvaktan hade vi iaf i våtdräkt :)
Målvaktens dotter med glaset i ett fast grepp och ett snyggt skott med god marginal utanför målet ;)
Min vissna midsommarkrans och den klart godaste cidern !
Midsommar vore inte midsommar utan min plutt !
Innan vi började grilla tog vi en kaffe och konjak, godast är när man häller konjaken i kaffet !
Och självklart svenska jordgubbar i mjölk, finns det något godare !?
 
 
När vi har käkat så fylls glasen och folket samlas på olika altaner som man förflyttar sig mellan,
har jag nämnt att den här ön är den finaste platsen med de finaste människorna på hela planeten ?
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback