Tanken slog mig

I remeber how much i wanted to get to the future, now i wanna go back.
 
Att i augusti nästa år får jag gå in på systemet och lagligt köpa min egna alkohol, själva grejen. Vad hände där, det är ju bara vuxna som får göra de...man kanske skulle växa upp lite då. Jag ställer mig själv frågan - hur mycket kommer jag förändras de kommande året. Kommer jag växa i mig själv eller bli någon helt annan ? Är det ansvarstagande fia som sitter där om ett år och läser de här, skakar på huvudet och skäms över den jag var. Eller är det en tråkig människa som undrar vart allt av mig tog vägen ? Det känns som att man går och väntar på en förändring, som en totalvändning som kommer vara så tydlig att man kan ta på den. Som att man ska gå in i en helt ny värld en dag när man vaknar och bara bli något helt annat. Men jag vet att det inte är något konkret över huvudtaget. Kanske att man bara ska släppa allt o låta saker ske, se till att le för stunden. Varför all denna oro?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback