Där jag trivs som bäst

 
Efter en pissdag behövde jag komma ifrån allt, jag behövde den platsen där inget annat än att vara sig själv finns på kartan, jag behövde komma ut till ön och förtära cola som om de inte fanns någon morgondag istället för alkohol, jag behövde en myskväll på altan med familjen och fina människor jag växt upp med som samlades under ett och samma plast tak runt ett o samma bord med nostalgiprat, skratt och mysljus som den enda ljuskällan. Jag behövde bara sitta där, tyst och lyssna på allas diskussioner i bakgrunden medans sjön var spegelblank runt om oss. De enda rörelserna runt omkring var fladdermöss som åt myggor, myggor som åt oss. Sen somnade jag i kökssoffan och vaknade till doften av nybryggt kaffe och ljudet av en ö som vaknat till liv, skratt, hundar som skäller, barn som badar, gräsklippare och fågelkvitter. Det går inte att beskriva hur underbart allt är därute, och det är bara vi som växt upp där som verkligen kan se och förstå allt det fina. Det är när vi åker hem till stan igen och åker förbi himpabadet som man inser hur bra vi har det, hur bortskämd man är.
 
Jag har spenderat hela dagen med blicken i en bok, på bryggan, i hängmattan eller på en filt i gräset med mina fina hund bredvid. Nu är jag lycklig igen, jag saknar min mobil men jag har det fortfarande jävligt bra. Ikväll ska jag och min fina syster hänga, vi ska skratta och diskutera framtiden och jag ska vara så jävla tacksam för hur bra jag har det, hoppas ni mår lika bra som jag !



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback