Instead of doing nothing

Jag missade bråvalla men livet gick inte under, jag är väldigt sporrad nu till att lägga energi på ett jobb när jag väl får ett. Dagens mål va att inte sova bort hela dagen och göra något vettigt. Mamma kom upp med en kopp kaffe innan hon skulle åka till jobbet, vilken jävla ängel hon är! Från att gå upp halv två till halv åtta är liks jobbigt som de låter men ikväll somnar jag förhoppningsvis tidigt.
 
I lördags kom Julia och Anki till mig, kylen fyllde vi med cider och så fixade vi lite mat. Resten av kvällen spenderades på min altan. När anki åkte hemmåt kom Julias vän en kort visit och när hon drog var tanken att vi skulle dra till puls. Vi kom aldrig så långt med hade dö mysigt iaf, en kompis från vår gamla klass och hans två homies kom förbi och vi satt och snacka i nåra timmar. De va inte lika jobbigt att missa bråvalla längre och vid halv fem tiden la vi oss med ganska gott samvete. Efter att ha ramlat ner från sängen och påbörjat tre olika vhs filmer som vi ändå låg och prata sönder så somnade vi ganska så snart.
 
Gårdagen däremot sov ja bort, halv två vaknade jag av Julias suckande och vi rörde oss mot ica för att köpa bakisfrukost. Altanen var fortfarande the Place to be och i brist på en bil som kunde ta oss till en sjö spenderade vi resten av dagen där. Helt klart en bra helg trots att våra tankar var i Turkiet och Thailand, men jag har hört att det är bra med drömmar, det är dom som får oss att kämpa vidare med våran vardag.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback