Så konkret att man kan ta vid det

Nu är sommaren här, det vet jag mest genom att kolla på termometern men också för att mamma och pappa åker ut till landet så fort de är lediga eller när det är fint väder. Man städar i vad som verkar som veckor för att allt ska vara fint till midsommar och tills de flyttar ut, man planerar årets byggprojekt och kvar blir vi syskon. Brorsan jobbar eller hänger med kompisar och den andra har ju flyttat, så jag rättar mig själv - kvar blir jag. Arbetslös och utan dator. Jag tänker inte kalla mig själv arbetslös, arbetssökande känns mer passande.
 
Imorgon tar jag på mig mössan, kan ni förstå den? Kim tog ju förfan nyss studenten, i alla fall jonas.. jag satt ju nyss i cykelstället utanför skolan med anna och beklagade mig över att det var ett år kvar, det var ju nyss avslutning när 2012 års eleverna satt nere i renströmmen och skrek. "vem vill va en etta nu, ingeeen ingeeen". Nej imorn är det jag som börjar, det är jag som ska komma hem på nätterna och väcka familjen, det är jag som ger mig ut i en läxfri vardag, det är tamefan jag som tar studenten nästa fredag ! Vad har jag att klaga på.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback