One island, two exteriors

Igår efter praktiken fick jag, i samma stund som jag slutade, någon konstig lust efter att träna. De va några veckor sedan jag va igång med träningen nu och jag känner verkligen hur jag vill tillbaka till samma spår igen. Slippa va trött hela tiden men aldrig kunna sova om nätterna, känna hur kroppen blir friskare och mår bättre, huden, håret. 
 
Det blev ingen träning igår, så fort jag la mig i soffan efter cykelfärden hem så blev jag tung som en sten. Idag därimot känner jag lite den här, inget kan stoppa mig. Haha ae men det blir en efterlängtad promenad till landet,  SÅ skönt ! Jag tar med kameran och ser ifall våran orörda vinter ö bjuder på fina bilder. 
 
Jag brukar alltid bli lite bitter när jag kommer ut dit på vintern, det är inte riktigt samma ställe. Men sen går man in i stugorna, känner doften, föreställer sig ett varmt berg utanför istället för snöbegravt. Vassen står grön och hög där den omringar ön, inte brun och liggandes. Sjön är inte heller täckt av is utan så levande och livlig som den bara kan vara. Snart, snart är det sommar igen och jag hoppas att jag tänker tillbaka till dessa oändliga vinterdagar då och uppskattar det underbara vi lever i, just där, just då.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback