Studentfrisyr ?

 
Rakt hår = tråkigt ? Absolut inte! Det kan vara ett säkert kort, det är stilrent och att köra en svängom med plattången går fort och du behöver inte oroa dig för att något ska gå snett. Tycker du inte att du har så jätte långt hår men vill ha det så kanske det inte är så kul att locka håret så det bli ännu kortare, då kan rakt hår fungera perfekt. Det kanske är så att du har självlockar och aldrig annars platta håret, gör en förändring och chocka dina vänner med ett rakt hår, sånt är skit kul!
 
Tips till dig som vill ha rakt hår - Ge håret volym och få det att se fylligare ut genom att ha i en volym mousse när det är blött och sen rakfönar du det. Vill du inte att håret ska ligga helt platt när du är varm och tar av dig mössan så kan du ju bygga volym vid hårfästet genom att kreppa, spraya och tupera underhåret. För att det ska hända något med håret så kan du fokusera på glansen och ha i en bra och vårdande olja som ger ditt hår lyster.
 
 
Ge ett rakt hår lite liv i topparna. Böj plattången utåt eller uppåt när du kommer ner mot slutet av längderna. Eller använd en mer vårdande variant genom att skippa värmen och använda stora självhäftande spolar, går jätte fort att rulla upp med. 
 
 
"Beach looken" Vill du få det att se sådär slarvigt snyggt ut. Som om du kommit upp ur havet och låtit det självtorka i solen? Saltvattenspray, kan du ha i innan du fönar håret eller när du låter det självtorka. 
 
 
Trestegstång - Om du vill få väldigt markanta vågor i håret, annars är ett annat tips för att se det mer naturligt ut och skippa värmetänger är att ha i mouse i vått hår, fläta håret i jämna passéer och sov med det. Håller nog bättre med värme dock. Finaste vågorna jag gjort var i skolan när vi använde kevin murphys variant..
 
Då arbetade man med våg spolar, föna varmt och kyl sedan ner (det är tricket till att få alla lockar och vågor att hålla, värm först håret och kyl sen ner det i samma läge), hade självklart i lite produkter och så innan.
 
Den här frisyren är iaf jätte fin och man ser ut som en liten ängel ;)
 
 
Kallar dom här lockarna för typsika kenza lockar så tar bilder på henne för att visa hur jag menar. Utkammade och välformade lockar med mycket glans och minimal frissighet. Använd en smal locktång som du snurrar upp smala passéer på. Spraya dem och dra sedan pinnen på en pinnkam i dem för att få håret att flyta ihop mer. Kan till och med borsta dom här lockarna så håret går ihop på ett fint sätt. 
 
 
Tredagarsstubb kan ju vara det snyggaste på de flesta killarna och tredagarslockar kan vara bland det snyggaste på tjejer. Jag trivs som bäst i mina lockar när jag haft dem några dar och de dragit ut sig lite, jag har väldigt bra kvalité på mitt hår och tvättar de bara 1-2 gånger i veckan så jag trivs i mina lockar nån dag efter utgången när jag sovit på dem. För att göra såna här lockar i ett hår utan att sova på dem och vänta flera dygn är att locka med plattång (funkar med locktång med men håll inte så länge) och dra lite i dem när du sprayar dem. Kreppa året och ha i massa volympuder för att få känslan av ett stort och lite ovårdat/rockigt hår. Eller så tar du gårdagens lockar och kör i lite volympuder och torrschampoo.
 
 
Locka topparna på håret. Fungerar nog bäst med plattång. Skulle ha såhär själv om det inte vore för att mitt hår är rakt från början och väldigt tungt, de här skulle säkert bli platt på mig innan kvällen var slut. 
 
 
Vill du inte ha utsläppt ? Det finns inget som säger att alla tjejer ska ha långt hur under student mössan eller utsläppt heller för den delet. En slarvig donut och lite fix med luggen är skit snyggt !
 
 
Slarvig fiskbensfläta som man drar ut för att få den så stor som möjligt att slänga fram på axeln. Gör den lös upptill och ta fram luggen lite typ. Gör den somrig genom att sätta i blommor eller få liv i den med att kanske ha i ett band i samma färg som dina skor osv. 

Var kreativ, ha en frisyr du tycker är fin och känner dig bekväm i.
Kom i håg att ha en bra grund för att frisyren ska hålla hela dagen.
Lockar blir bäst om de värms och kyls i samma läge.
Glöm inte värmeskydd !
Ett glansigt och friskt hår är fint i sig.
Gör en bra volym om du inte har det av dig självt inför de gånger du tar av dig mössan.
Spraya lockar osv. med en 1:a i spray (inte så tung spray) medans du stylar håret och avsluta med en 4:a med bra avstånd.
Att spraya dina lockar med en halv flaska proffs hårspray gör bara håret slitet och tungt och dina lockar kommer lägga sig fortare.
Ett hår som inte är nytvättat är lättare att styla. 
 
Ska jag visa lite stylingar med mitt hår och mössan på och sen fota o skriva lite om hur ja gjorde så kan jag det med. Hoppas tipsen hjälpte lite iaf. Jag ska som sagt ha stora lockar när jag tar studenten.
 
 http://instagram.com/hairpost
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback