Tar ikapp

 

Värdelös uppdatering från min sida, men som jag sagt så har jag inte haft något laddat batteri i macen och solen, hallå! Man kan ju bara inte sitta inne när det är så här underbart väder. Måndag tillbringades i solen med Lisa, men jag läste lite ur en bok jag har i svenska så fick lite plugg gjort samtidigt. Tanken var att jag skulle sitta inne och plugga men de gick ju fan inte. Vi gick och köpte en varsin glass sen gick vi bort till en grusplan i rambodal och kollade på när pöjkarna spela fotboll, trevlans men varmt ! Vid 22 fick jag ett ryck och tog en timmes promenad, trotsade förkylningen och de var så jävla skönt att gå ut i bara tröja. 

Gårdagen följde i princip samma spår, bjöd hem Julia för en pluggdag på altan men de blev att lapa sol och snacka skit. När mamma kom hem från jobbet tog vi en fika och käkade glass med jordgubbar, då var ja bra lycklig. Kim kom hem efter jobbet också så han var med där på ett höörn. Sen när det gick över till kvällssol och vi såg hur instagram fylldes av bilder på folk som drack bärs och grilla ville vi detsamma så det blev lite kort och en kall öl, muuumma. Sen åkte Julia hem och jag åkte till Lisa, somnade runt tolv och var relativt pigg imorse.

Nu sitter jag i skolan och är överlycklig för att ha fått tillbaka laddaren. 4 veckor till med min kära mac book och vi kommer nog spendera mycket tid ihop då plugget svämmar över. Efter skolan idag åker jag hem till min kära kusinvitamin och tränar en sista gång på att sminka bruden. På lördag är hennes stora dag och de ska bli jätte kul att få agera stylist.

Imorn är vi lediga så då ska jag bara ta det lungt, mamma fyller sjusju (45) så vi ska äta tårta och mysa. På fredag är jag egentligen ledig men jag tänkte åka till praktiken iaf och på kvällen ska jag förhoppningsvis umgås lite med Ida. Hon har äntligen kommit hem från hennes utlands praktik så vi ska ta ikapp lite tid. 

Lördag är som sagt bröllopet tidigt och på kvällen åker nog jag och Lisa ut till landet och myser, snackar skit, läser lite och bara har det allmänt bra. Har en känsla av att vi kommer ta ett spontandopp, inte så smart eftersom jag varit sjuk men vafan vi körde första doppet i april för några år sen, vi ligger efter ;) Söndag hoppas vi på sol och då ska vi steka så mycket vi bara kan. 

Det var det som hänt den senaste tiden och vad som kommer hända, har massa mer inplanerat men jag uppdaterar mer när saker närmar sig. Det är mycket snack om studenten just nu samtidigt som lärarna stressar på med plugget så det är väldigt mycket som rör sig i huvudet nu. Jag längtar som fan efter sommaren nu, midsommar på landet.. ååh !




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback