Så var helgen över

Gårdagens planer var att plugga hela dagen och avsluta med en lugn kväll på balkongen, plugga gjorde vi och det är så oerhört skönt att maila in uppgifterna till lärarna. Jag önskar att jag inte var pank och kunde åka hit när jag ville men så är ju inte fallet.
 
Hur som helst, kvällen blev allt annat än lugn. Vi hoppade in i duschen och fixade oss för att dra in till stan. Hällde över vinet i en petflaska och hade våran egna lilla förfest gåendes i duggregn med musik från mobilen. Mötte upp vänner till anna för att stå och snacka ett tag och sedan blev vi skjussade till en hemma fest i en cheva, najz.
 
Ganska snart efter att vi kom fram gick vi vidare ut till en av stans krogar, drack lite öl och dansade kvällen lång. När klockan började närma sig 03 hamnade vi på en hemma fest där de spelade gitarr och sjöng gamla svenska klassiker, super mysigt ! Sen hoppade vi in i taxin och landade i soffan. Jag, anna hennes pojkvän och deras kompis, kollade lite youtube klipp, lyssnade på musik men trötta som vi var somnade vi ganska snart efter det. Så var det med den lugna kvällen.
 
Idag har vi tagit det lungt mestadels, pluggat lite och lagat lite käk. Blev kvar en natt till, gud jag vill inte hem till verkligheten, de här är som semester för mig. Men imorgon är det skola så vi tar tåget imorn bitti. Nästa gång jag kommer hit ska det vara värme..och mer spontanitet. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback