You aint winnin' if your losin'

På torsdag ska vi sminka och fixa hår på 10 modeller till en modeshow, som ett slutprov i stylistkursen. Hur kul som helst, det är johanssons som arrangerar den här showen för sina kunder så det är medelålders kvinnor och uppåt som både kommer och kollar och som går modeller. Johanssons är den butiken som ligger brevid espresso house (systemet) på stan, alltså inget vi yngre brukar gå till men det ska ändå bli kul, det är kläder som liknar dem inne på min förra praktik plats b´chic. Samma koncept också för den delen, mer och bättre personlig service, sånt gillar jag, superbra för min lilla mormor exempelvis som aldrig skulle kunna gå in på hm liksom.
 
Imorse tog jag och Anna tåget till norrköping och mötte upp klassen för ett litet studiebesök i butiken där vi gick igenom hur allt kommer gå till. Imorgon ska vi för första gången få lära oss att sminka mogen hy också vilket kommer vara väldigt bra att kunna. Vill ge min mamma smink tips men har inte riktigt lärt mig allt inom det området men nu så! 
 
Efter besöket gick vi till skolan för att prata med lärare, boka in ett möte angående en prövning samt hämta ut papper inför nationella proven i svenska. Nu har jag landat i mitt lilla rum och försöker få lite energi, fortfarande mycket plugg att göra så det får vara dagens sysselsättning. 
 
 
skön måndags låt



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback