Läsvärt

Det gick inte, som vanligt. Men jag försökte och jag lyckades lite grann. Tanken var en bloggpaus för att "ta tag i mitt liv". Som jag ältat så länge så är det åt helvete med skolan men jag aggerar liksom inte. Jag klagar, krampar och hatar men där stannar det upp.
 
Sen kom Anna på den briljanta idén, att med öppna armar och en flaska rötjut välkomna mig till Nyköping över helgen för att tillsammans gräva ner oss i skolarbeten, ensamma i en lägenhet med soft musik, varandras sällskap och hjälpmedel. Så igår tog jag tåget 1,5 timme efter att jag slutat min praktik, 6 mil på 45 minuter, kliv av på perongen - andas! Det här är, som jag sagt så många gånger förut, min fristad. 
 
Gårkvällen bjöds på det mesta, nya intryck, definitivt. Fick träffa två av Annas barndomsvänner, oerhört trevliga människor. Vi köpte med oss två pizzor att dela på som vi sedan åt direkt ur kartongen, självfallet rödvin till, och så massa prat. Maten övergick i ölspel fast med cider, ölspel övergick till plump. Plumpa på 7e given och du får ta 7 klunkar. Ut på balkongen för rökpaus. Så slår det till och helt plötsligt har vi kännt varann hur länge som helst, tjejer alltså. 
 
Klockan tickade iväg och mys stämningen försvann när pulsen höjdes i takt med musiken. Det blev en spontan utgång till o`learys, typ som norrköpings hugo fast endå inte. Bar, bord, människor, fylleprat och ragg från gifta män på övervåningen - dans, öl i ansiktet och proppat med folk på nedervåningen. De var min första utgång i nyköping och även fast kvällen var över på ett kick så var det helt underbart jävla kul ! Fyllepizza på ett natthak, in i taxin, fylleplump med Anna och Jimmy och sen landa i soffan. Spontant, lyckat och helt perfekt.
 
Vaknade upp till duggregn, men vafan man får va glad över att det inte ösregnar som göteborgaren sa i filip och fredrik. Ännu en pizza, cola och en spännande deckare tills förmiddan var förbi. Jag har säkert gott upp ett kilo per pizza den här helgen men jag säger fuck skönhetsideal och skrattar med en av mina bästa vänner. Mat är lycka fuckers ! 
 
Över till anledningen att jag kom hit, eller en av anledningarna. Bockat av 2 relativt stora arbeten och ska snart övergå till ett tredje. Det här går bra, med lite kraft så lyckas man. 
 
Självfallet har vi hunnit med en hel del koppar kaffe på balkongen också, ytliga och djupa samtal och en jävla massa skratt. Är så oerhört jävla as glad, ända ut i fingerspetsarna ! Det här behövde tamefan jag.
 
Min fina Anna på hennes 16 årsdag 2010, full och glad i sitt esse



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback