Om du någonsin vill ha en idiot, lägg din hand i min, lägg din hand i min

Börjar bli håkan fantast..på tal om valborg. Vi får kompledigt hela den dagen, så jävla skönt ! Vad ska man hitta på då ? Förra året gjorde jag ingenting för att jag var för sen med att planera, året innan var jag i nyköping och 2010 var jag sjuk men vi hade en myshelg med familjen istället, grillade, var på landet och styrde. Brukar kolla in min gamla blogg för att se hur mycket allt förändrats... 
 
Såhär kunde det låta för 2 år sedan:
"De går en vind över vindens ängar, de fladdrar till i en tyllgardin..." Håkan fyller ut tystnaden med gäll röst och fina texter. Hans icke-perfektion gör honom så perfekt i lägen som dessa. Jag fann en stor skjorta i garderoben som får bli min nya favorit här hemma, här inne i mitt rum, här i ensamheten då jag bär endast denna.
 
Hela grejen hade varit så perfekt om de varit min pojkväns, han som inte existerar, men med tanke på att jag sökte icke-perfektion kan ja avslöja att de är min brors. De förstör hela grejen men de får duga, ja trivs i konstiga klimat ibland.
 
Kan inte sluta störa mig på att spotify räknar ned. Man får känslan av att jordens undergång närmar sig typ. Nej jag är inte beroende, bara irriterad som sakt.
 
Mitt huvud har varit i viloläge ett tag. Fötterna har inte riktigt stått på jorden sådär fint brevid varandra som de gjorde förr. Jag har istället varit en helium ballong i form av något omoget och bara flugit omkring. Nu har någon hoppat efter mig och greppat tag om snöret. Snöret fästes runt en lyckstolpe och jag börjar acceptera att vara tillbaka i verkligheten igen och jag planerar att stanna här och ordna upp allt.
 
Men bara för tillfället. Sen ska jag glatt klippa av snöret runt stolpen och återigen flyga iväg, men bara under lovet. Till hösten ska jag gjuta fast mig på jorden igen. De kallas metaforer, ni får klura.
 
Haha wtf, så jävla vilsen tjej..
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback