3 enkla tips för finare händer och naglar



Tänkte bjuda på ett litet morgontips innan jag drar igång med sminknigen medans ansiktskrämen sjunker in. Ååh vad gay jag låter, jag kommer aldrig kunna stå seriöst och tala om en produkt som om det vore mina bästa vän jag ville dela huvudkudde med liksom xd

Aja, en mjuk och välvårdad han är vad man kallar för vacker hand. Vill du, som de flesta, ha det så bör du se till att dina händer inte blir torra och fnasiga i vinter när kylan biter tag i dem. Vi vet ju hur jobbigt det kan va, spruckna knogar så det ser ut som man fått ett aggrisionsutbortt, nagelbanden går av och dina naglar spricker mitt i...hopplöst!

Se till att regelbundet smörja in dina händer med en fuktighetgörande handcreme om dina händer är torra. Massera in alla muskulaturer när du endå är igång. Det finns även peeling till dina händer som gör dem extra mjuka och fina.

Använd en nagelbands olja varje morgon och kväll, minst en gång om dan iaf. Då mjukar du upp dina nagelband och motverkar att naglarna spricker eller delar sig i lager. Placera bara ett streck över dina nagelband och massera in orderntligt i cirkulerande rörelser.

Även om du inte vill ha nagellack så kan det vara ett plus att bara ta ett genomskinligt toplack som stärker naglarna ytterligare. Det finns ju olika toplack, jag kör på ett budjet från depend som heter powerflex nail strenghtener, funkar utmärkt! (blå/lila ettikett)

Ha de gött idag!


Feliciatendera
02 November, 2011 - 10:48 / BLOGG: http://http:/tendera.blogg.se

Du har en fin blogg, och bra tips för naglar :) pussochkram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback