Vad är problemet


Sitter och funderar lite på varför, varför i helvete det ska finnas så mycket hat för ? Kollade på sofias änglar förut och de hjälpte en familj som hade förlorat sin 23-24 åriga dotter. Hon hade blivit mördad av sin pojkvän eller något liknande. En utav det hemskaste sakerna med det här är att man inte längre förvånas, man reagerar starkt men inte lika starkt som man gjorde förr, just för att det blivit lite av en vanesak.. Vilket är helt absurrt, ohumant och framförallt hemskt !

Vi har i skolan under de senaste månaderna fått skrivit en inrikes och utrikes nyhet i samhällskunskapen. Vi skulle hitta något av intresse, referera det och sedan läsa upp inför hela klassen för att skapa en debatt. Jag läser inte nyheterna just av den enkla anledning att jag blir så depprimerad av att läsa om andras sorg och förluster varje dag. För det är just det de står om, varje dag är det något nytt och vi har hittat alla möjliga nyheter i klassen som vi diskuterat om. Föräldrar lägger sina spädbarn i tvättmaskiner, man mördar sina pojk/flickvänner och här och där ska en självmordsbombare titta fram. Vad är problemet, varför i helvete är det så här. En sak är säker, gud finns inte, accepterar andras tro men jag själva anser att den såkallade allsmäktige finns fan inte om han låter så mycket hat spridas över det han skapat, säger som min extrema socce till samhällslärare - SKITSNACK !



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback