Hand och nagelvård i kylan

Anledningen till att du ska använda ett genomskinligt lack innan du använder ett färgat är för att det dels är lättare att ta bort lacket då, du gämnar ut underlaget för att få en så snygg och jämn yta som möjligt men också för att dina egna naglar inte ska missfärgas.
 
 
Här har ni ett praktexemplar på missfärgade och dåliga naglar. Ni ser att fria linjen som ska vara vit är mer gul/brun. Mina naglar blir såhär när jag inte har underlack men också när jag lackar mina naglar för ofta. Har även vitaminbrist så mina naglar är väldigt förstörda. 
 
Pekfingernageln ser lite extra misskött ut men det är för att jag haft en förlängning med tipp där som jag drog bort när den började lossna. Våran gelé vi använder i skolan kan inte lösas av aceton eller dylikt utan man måste fila ner den med en grov fil (100/100). Men jag äger ingen och så fort jag får lufthål i gelen är jag där och pillar eller biter... Man ska alltså INTE dra bort gelen för du förstör dina naglar jätte mycket och som ni ser drar ni bort flera skikt av era naglar och de blir jätte sköra. 
 
Mina bästa tips att ha som daglig rutin, framförallt nu i vinter, är att:
♥ Använda nagelbandscreme och/eller nagelolja som du lägger på nagelbanden och masserar in minst en gång om dan. Detta ger dig starkare och friskare naglar som håller och växer bättre.
 
♥ Använd handkräm också så slipper du torra och spruckna händer i vinter, det finns även peeling för dina händer om du vill göra en grundligare uppfrächning nån gång i veckan :)
 
♥ Och ska du lacka dina naglar så använd först ett baslack, vill du inte ha någon färg på dina naglar så är ett baslack endå bra om du vill hålla dina naglar starka. Finns även lack som är till för just detta, förstärka. De kan du hitta i vilken serie som helst, O.P.I till depend !
 
Vissa tycker att det är överflödigt att hålla på så mycket med sina händer och naglar och har man inte det intresset eller lust att lägga ut pengar på det så visst. Men det är något med den där känslan man får av frächa händer, och kom ihåg att ingen vill hålla hand med ett sandpapper, puss !



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback