Snyggt, enkelt och funkar jämt

 
♥ Förbered dina naglar (ev.ta bort gammalt lack, fila till, peta ner nagelband)
 
♥ Lacka med ett underlack, det finns speciella lack för just basen men det funkar med ett vanligt genomskinligt lack, det har jag.
 
♥ Lacka sedan ett lager av önskad färg, jag valde vit som bas till mina silvernaglar.
 
♥ Låt torka och lacka sedan ett lager till, denna gång appilicerar du glitter med hjälp av en pensel, jag har en vanlig hobbypensel jag hittade i lådan. Ju fluffigare desto enklare att lägga på glittret, enligt mig själv.
 
♥ Låt naglarna va ett tag sedan ställer du dit över ett handfat, papper eller vad som och skakar bort de överflödiga glittret, klappa lite typ.
 
♥ Sedan tar du ett överlack, försök att lägga på ganska mycket. När det torkat kan du lägga på ett till lack om du tycker att det behövs.


Beccafjeld
07 November, 2012 - 21:02 / BLOGG: http://beccafjeld.blogg.no

Takk for tips! :)

Anonym
07 November, 2012 - 21:02 / BLOGG: http://alicehelena.blogg.se

Jätte snyggt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback