Ja och de här är då..min påse

 
Vet inte hur lämpligt de här är just nu när det kretsar mycket runt nätmobbing men jag tycker att den här tjejens föräldrar borde tänka över lite vad den här 11 (!!) åringen bör och inte bör publicera på världens största videonätverk... Lisa visade den här parodin för mig efter att jag hittat tjejens youtube kanal och jag garvar lika mycket varje gång...tyvärr.
 
Man kan inte få folk att sluta videoblogga, man kan inte få yngre barn att sluta göra som äldre ungdomar och vuxna gör. Det ligger ju lite i vår natur att ta efter andra för att utveckla oss själva och barn kommer alltid ha människor att se upp till. Men jag tycker att det borde ligga i föräldrarnas intresse vad och vilka sina barn faktiskt ser upp till och tar efter.
 
Jag har bloggat sen jag gick i 8an om ointressant skit rent ut sagt, för att ha någonstans att ventilera mina tankar, skriva av mig när jag är arg, ledsen eller glad. För att dela saker jag tycker är roliga, eller fina eller rent av bara få lite anonym bekräftelse, hur patetiskt det än låter. Men jag tänker FAN ALDRIG låta min elva åriga son eller dotter blogga eller publicera videos på nätet, speciellt inte slickandes på en glass i några små shorts. 
 
Jag tycker att alla människor ska få göra som dem vill men tyvärr kan man inte hindra allt skit som finns runt omkring. Kan även passa på att slänga in R.I.P. Linn Nyman, fruktansvärt tragiskt det som har hänt och det är helt ohumant hur lågt "människor" kan sjunka när man sitter på andra sidan skärmen och kommer med anonyma kränkningar och påhopp. Sånt här får än att tänka till, något sånt ska inte behöva hända för att man ska tänka till men tyvärr är det så i vårt ytliga samhälle. De är aldrig för sent att tänka till för att skapa en bättre levnadsplats, så tänk mer på sånt i livet som faktiskt röör just DITT liv, och inte andras. Man kan hata hur mycket man vill men håll förfan käften om det. 
 
Dubbelmoral när jag klagar på tjejen i videon men jag tycker bara att det är synd att man ska bli sådär ytlig och osäker redan i hennes ålder, jag minns de så väl själv och blir så arg för att man brydde sig så mycket och fortf gör idag. Varför kan inte alla människor bara få vara dem de är, ostört ! Tyvärr ligger det även lite i våran "moderna natur" att söka fel hos andra för att må bättre själva, ska det vara så?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback