Thoughts 'bout music

ett två tre fyra
 
Min musikstil är egentligen odefinerbar, det beror helt på humör, omgivning, årstid...sällskap. Knäppt egentligen att du kan sätta på en låt och få en viss känsla och en helt annan från en annan låt. Här har vi fyra låtar av alla dem ja lyssnar på, som nu förtiden kommer igång när jag tar de lungt på mitt rum i min ensamhet, dom blir bäst med en kopp kaffe eller te i hand. Byter man till niggas in paris börjar jag dansa en fånig dans som påminner om min bästa vän, lyssnar jag på childhood med M.J. befinner jag mig i en bil påväg mot ön längst strandvägen, eller wake me up med wham! så reser jag tillbaka i tiden till finspång där jag och lisa lägger in rätt spår på vinylskivan för att sedan skriksjunga så de ekar över hela sjön utanför köksfönstret, eller Let go som egentligen handlar om droger eller något som på grund av munspelet får mig att tänka på att segla genom skärgården. Eller hur Mr. Brightside får mig att vilja packa väskan med en gång för att upptäcka london... Haha ah, det var lite kvällstankar. Man tänker inte riktigt på hur stor del musiken är av ens liv, jag vill börja dansa igen...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback