Förberedelser

google
 
För de flesta så innebär studenten frihet, en känsla av att man vunnit kanske. Majoriteten av sin ungdom har bestått av skolan och nu ska vi få uppleva början av ett nytt vuxnare liv utan den delen i vårt liv.
 
Den här dagen firar du att du då lägger 9 års skoltid bakom dig och ska ge dig ut till resten av livet. Din familj, släkt och vänner samlas för att gratulera dig till detta, skolgården som tidigare bara har varit en fyrkantig gårdsplan att titta ut på genom fönstret under tråkiga lektioner och bara tänkt "tar detta aldrig slut ?" Just den skolgården fylls av allas nära och kära. Träden blommar, solen skiner, bruna ben och vita klänningar, studentmössor överallt och flaken man dagen innan, lite halvbakis kanske, har ordnat till med gamla lakan och björkris står uppradade längst med gatan.
 
Den dagen ska vara perfekt och du ska känna dig perfekt. Därför lägger du ner flera tusen på kläder, skor, smink, smycken, alkohol, lärarpresenter, middagar osv. Bara för att ge skolan fingret en sista gång, skratta med sina klasskamrater och sen vända på klacken och vingla därifrån... Vad vi längtar till den dagen nu då, det planeras för fullt i klassen, skapas små intriger osv. bara för en vecka och en speciell dag som kommer vara över på ett kick. Men det spelar ingen roll, det är tradition och efter att ha varit på mina bröders studenter så har längtan ökat och jag har ju haft några år att planera liksom. 
 
Jag vet hur jag vill ha allt men alla vet ju inte det, håret till exempel kan ju vara ett problem. Frisyren ska funka med en mössa på och de gånger du tar av din mössa ska den funka också, därför tänkte jag med hjälp av min kära vän google samt eget smak och tycke ge lite tips och inspiration till just frisyrer under studentveckan och studentdagen, notera enligt EGET tycke och smak. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback